.
  • Povestea noului Caddy 4Motion

    Focsani, 19 martie 2009- Cea de-a treia generatie a modelului Caddy se bazeaza pe o poveste unica de succes de cinci ani. Numeroase premii confirma faptul ca este un model foarte cautat în special pe piata autovehiculelor utilitare.




    În prezent, acest model cu versatilitate remarcabila este disponibil si în versiunea 4MOTION, indiferent daca este vorba despre versiunea Furgon, Kombi sau Life. Un cuplu Haldex reglat electronic distribuie forta de propulsie dezvoltata de motorul TDI de 1,9 litri între axul fata si spate.

    Volkswagen Autovehicule Utilitare mizeaza pentru modelul Caddy 4MOTION pe propulsorul fiabil turbodiesel cu patru cilindri de 1,9 litri, care dezvolta 77 kW / 105 CP. Cuplul motor maxim al propulsorului este de 250 Nm. Pentru transmisia puterii este utilizata o cutie de viteze cu 6 trepte, care permite, printre altele, actionare facila, care protejeaza ambreiajul, pe teren accidentat.

    În serie, versiunea cu tractiune integrala este oferita în toate cazurile cu un sistem de asistenta la pornirea în rampa si programul electronic de stabilitate ESP. De asemenea, tractiunea integrala este asociata cu filtrul de particule pentru motorina (DPF).

    "Pentru un autovehicul cu asemenea dimensiune, Caddy 4MOTION ofera valori remarcabile pentru emisiile de CO2 de numai 172 g/km („furgon“) si 176 g/km („Kombi“ si „Life“). Versiunea Caddy cu tractiune integrala ofera un consum mediu redus de 6,6, respectiv 6,7 litri de motorina („Kombi“ si „Life“). Cu un plin al rezervorului de 60 de litri, poate fi parcursa teoretic o distanta de aproape 900 de kilometri. Toate versiunile modelului Caddy 4MOTION dezvolta o viteza maxima de 164 km/h. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata de furgon în 13,7 secunde; valoarea acceleratiei pentru variantele „Kombi“ si „Life“ este de 13,9 secunde Fata de versiunile cu tractiune fata, Caddy 4MOTION a fost modificat la numeroase puncte, respectiv a fost echipat cu noi elemente tehnice," subliniaza Eugen Grigoras, brand manager Volkswagen Autovehicule Comerciale.

    Pentru repartizarea fortei de propulsie între axul fata si cel spate este utilizat un cuplu controlat electrohidraulic. Acesta poarta denumirea de cuplu Haldex si functioneaza într-o baie de ulei, fiind fixat cu flanse direct de angrenajul osiei spate. Prin intermediul unei pompe electrice se realizeaza alimentarea cu ulei a unui rezervor sub presiune, cu o presiune de regim de 30 bar. Suplimentar fata de cuplul Haldex reglat electronic din cea de-a patra generatie, din aceasta categorie fac parte si un arbore cardanic cu doua sectiuni, un sistem de evacuare a gazelor de ardere adaptat la diferentialul axului spate si la arborele cardanic, precum si un rezervor de carburant de conceptie noua.

    În mod suplimentar, în caroserie au fost incorporate elemente de rigidizare. Un sistem de comanda calculeaza momentul ideal de angrenare pentru axul spate si, prin intermediul unui ventil, controleaza presiunea uleiului care actioneaza asupra pistonului de lucru al cuplului. În acest sens, presiunea exercitata asupra lamelelor cuplului creste proportional cu cuplul motor dorit la nivelul axului spate. Astfel, în functie de nivelul de presiune poate varia progresiv cuplul motor transmis. În comparatiile cu generatiile anterioare 4MOTION, sistemul functioneaza independent de tractiune, deoarece presiunea de lucru este disponibila permanent. În situatii extreme, la nivelul axului spate pot fi transmise pâna la 100 de procente din forta cuplului motor.

    În timp ce axul fata este identic cu cel al versiunii Caddy cu tractiune fata, a fost necesara proiectarea unui nou ax spate pentru realizarea tractiunii integrale. În acest scop, Volkswagen Autovehicule Utilitare apeleaza la o osie rigida, deoarece acesta este caracterizata de o robustete extrema. Arcurile lamelare si amortizoarele au fost adaptate în functie de osia motoare suplimentara. Elemente de tabla integrate în caroserie, precum si suporturi rigidizate pentru amortizoare preiau fortele generate suplimentar asupra caroseriei de catre tractiunea integrala.Echiparea de serie a modelelor Caddy 4MOTION disponibile în România include, printre altele, închidere centralizata, geamuri termoizolante, ESP, afisajul multifunctional si usa culisanta dreapta în sectiunea posterioara (la versiunea Life, aceasta usa este disponibila si pentru partea stânga). De asemenea, poate fi montat un scut din tabla de otel pentru motor si transmisie.

    "Volkswagen Autovehicule Utilitare a creat modelul Caddy cu tractiune integrala special pentru clientii persoane fizice si juridice, care conduc frecvent în regiuni montate si / sau în conditii meteorologice nefavorabile, precum si pe trasee dificile. La capitolul persoanelor fizice se adauga si proprietarii de modele Caddy care folosesc acest autovehicul pentru petrecerea timpului liber, astfel încât au nevoie de un furgon sau kombi cu caracteristici optime de tractiune." completeaza Daiana Stoicescu, PR pentru marca Volkswagen.


    În baza studiilor corespunzatoare de piata, Volkswagen Autovehicule Utilitare estimeaza ca aproximativ 20 de procente din numarul total de modele Caddy 4MOTION vor fi comercializate în Germania. Cele cinci piete suplimentare importante din punct de vedere al volumului alaturi de Germania sunt Scandinavia, Austria, Franta, Italia si Spania



    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.