.
  • Grupul Volkswagen a inregistrat o crestere a veniturilor din vanzari si a profitului operational in anul 2008

    Focsani, 5 martie 2009 – Volkswagen Aktiengesellschaft a emis un comunicat cu privire la rezultatele financiare inregistrate pe parcursul anului fiscal 2008. Cu o crestere a veniturilor din vanzari de 4.5 procente, la o valoare de 113.8 miliarde euro, profitul operational al grupului a inregistrat o crestere cu 3.0 procente, la 6.3 miliarde euro.




    „Ne-am atins obiectivele si am reusit sa depasim rezultatele record obtinute in anul 2007, in ciuda conditiilor mai dificile,” a declarat luni la Wolfsburg presedintele consiliului de administratie al firmei Volkswagen Aktiengesellschaft, prof. dr. Martin Winterkorn.
    „Dificultatile deosebite cu care se confrunta producatorii de automobile se vor mentine si in acest an. Obiectivul nostru este acela de a obtine rezultate mai bune decat cele inregistrate de piata in ansamblu. Punctul forte al concernului nostru care reuneste mai multe marci este reprezentat de pozitia consolidata. Prin intermediul noilor noastre produse atractive, de exemplu Polo, Golf, Audi A4, Seat Ibiza si Škoda Yeti, beneficiem de o pozitie corespunzatoare, astfel incat aceasta criza va consolida importanta noastra,” a afirmat Winterkorn, cu privire la viitorul activitatii, adaugand ca Volkswagen dispune de o gama extinsa de modele ecologice: in total, 105 din numarul total de modele actuale ale grupului garanteaza un nivel de emisii de CO2 mai redus de 140g/km, iar 24 de modele asigura emisii sub 120g CO2/km. “Volkswagen ofera autovehiculele potrivite la momentul potrivit,” a mai declarat Winterkorn.


    Volkswagen prezinta situatiile financiare centralizate pentru anul 2008:

    - Grupul Volkswagen a obtinut rezultate foarte importante, in ciuda afectarii semnificative a mediului de afaceri
    - Scania a devenit cea de-a noua marca membra a grupului
    -Profitul operational de 6.3 miliarde de euro a depasit nivelul inregistrat pe parcursul anului precedent (6.2 miliarde de euro)
    - Consiliul de administratie si comisia de supraveghere au propus dividende majorate in valoare de 1.93 euro pentru actionarii Volkswagen
    - Livrari majorate cu 1.1 procente in comparatie cu anul precedent, cu un numar de 6.3 milioane autovehicule; crestere la nivel mondial a cotei de piata
    - Cota capitalului propriu al grupului s-a majorat de la 22.0 procente la 22.3 procente; cota capitalului propriu al sectorului de automobile a inregistrat o crestere de la 32.3 procente la 32.6 procente
    - Sectorul de automobile a raportat o adaptare pozitiva a fluxului net de numerar pentru achizitionarea firmei Scania
    - Nivelul net al lichiditatilor sectorului de automobile s-au mentinut la o cota ridicata de 8.0 miliarde euro




    Perspective
    Prin cele noua marci si prin noua gama de modele, grupul Volkswagen este pozitionat foarte bine la capitolul acoperirii segmentului, inovatiilor tehnologice orientate in functie de cerintele clientilor si al modelelor destinate pietelor in dezvoltare. Si in anul 2009, marcile individuale vor lansa numeroase modele noi, cu consum redus de carburant, care vor contribui in continuare la extinderea portofoliului de produse oferite de concern si vor acoperi noi segmente de piata. Din acest motiv, desi estimam ca nici grupul Volkswagen nu va putea evita tendinta descendenta, suntem de parere ca va obtine rezultate superioare in raport cu piata de ansamblu, obtinand o cota suplimentara de piata in timpul crizei.


    Veniturile din vanzari ale grupului pentru anul 2009 vor scadea in comparatie cu anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vanzari. Cresterea costurilor de refinantare si deteriorarea situatiei in tarile in care ne desfasuram activitatea vor afecta in mod suplimentar veniturile. Volkswagen va contrabalansa aceasta evolutie prin masuri de control al costurilor si gestionarea investitiilor, precum si prin optimizarea continua a proceselor. Relevanta ecologica si rezultatele obtinute in urma proiectelor noastre de realizare a noilor modele reprezinta elementele centrale ale strategiei „18 plus”.


    Nivelul ridicat de volatilitate a dezvoltarilor pietei nu permite formularea de previziuni certe pentru anul fiscal 2009. Pornind de la nivelul foarte redus al operatiunilor comerciale de la inceputul anului, se poate estima ca profiturile nu vor atinge nivelurile ridicate din anii precedenti.




    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.