.
-
2008 - Un an record pentru Volkwagen
* Volkswagen a obţinut cele mai bune rezultate din istoria concernului în domeniul vânzărilor, cifrei de afaceri şi profitului
* Pentru prima dată a fost înregistrat un randament al investiţiilor cu o valoare de două cifre
* Winterkorn: „Ne menţinem obiectivele pentru anul 2018“
Dezvoltarea autovehiculelor şi sistemelor de propulsie se află în centrul atenţiei
Focsani, 14 martie 2009 – Anul trecut, în ciuda deteriorării dramatice a condiţiilor cadru, concernul Volkswagen şi-a atins obiectivele în domeniul vânzărilor, al cifrei de afaceri şi al rezultatelor înregistrând valori istorice. În condiţiile unei creşteri a vânzărilor cu 1,3 procente la 6,3 milioane de autovehicule, cifra de afaceri s-a majorat cu 4,5 procente la 113,8 miliarde euro. Rezultatul operaţional de 6,3 miliarde euro a depăşit valoarea din anul precedent cu 3,0 procente. După impozitare, s-a înregistrat un profit de 4,7 miliarde euro (plus 13,7 procente).
„Pentru Volkswagen, 2008 a fost un an bun, cu succese deosebite. La nivelul întregului concern, am depus eforturi enorme pentru a realiza obiectivele noastre ambiţionase şi am reuşit ce ne-am propus. Concernul Volkswagen s-a ţinut de cuvânt“, a afirmat ieri, prof. dr. Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen cu ocazia prezentării bilanţului în Wolfsburg. Acest rezultat este şi dovada unei performanţe deosebite la nivel de echipă. „Concernul Volkswagen a demonstrat că se poate remarca pozitiv şi în condiţii nefavorabile. Acesta rămâne obiectivul nostru pentru anul curent“, a completat Winterkorn. „În acest sens, privim către perioada care va urma crizei. Pentru că un lucru este cert: piaţa automobilelor va reprezenta din nou o atracţie. Iar concernul Volkswagen se pregăteşte consecvent pentru aceste vremuri.“
În anul 2008, Volkswagen a înregistrat pentru prima dată un randament al investiţiilor cu o valoare de două cifre pentru activitatea concernului în sectorul automobilelor, cu 10,9 procente după 9,5 procente pe parcursul anului precedent. Astfel a demonstrat rentabilitatea cheltuielilor actuale de capital şi şi-a depăşit propriul obiectiv de rentabilitate minimă de 9 procente. „Prin dezvoltarea noilor modele cu tehnologii inovatoare şi graţie solidităţii noastre financiare beneficiem de o poziţie foarte bună în comparaţie cu concurenţa în acest mediu afectat în prezent de criză", a afirmat directorul financiar Hans Dieter Pötsch. „Pentru prima dată în istoria concernului Volkswagen am obţinut un randament al investiţiilor cu o valoare de două cifre. Este o performanţă remarcabilă a firmei noastre şi demonstrează în mod impresionant că am reuşit să îmbunătăţim sistematic profitul operaţional în condiţiile menţinerii unei discipline în domeniul investiţiilor", susţine Pötsch.
În ciuda provocărilor deosebite datorate deteriorării semnificative a mediului, pentru anul 2008 a fost posibilă o creştere a rezultatului operaţional în cadrul concernului de la 6,2 miliarde euro la 6,3 miliarde euro. Un rezultat pozitiv deosebit a fost oferit în special de costurile de producţie reduse cu un miliard de euro. „Acesta reprezintă o bază pozitivă pentru a face faţă provocărilor actuale în industria automobilelor şi a intensifica eforturile noastre", a susţinut Pötsch. „În special,ca urmare a disciplinei noastre consecvente în domeniul costurilor şi a optimizării proceselor noastre am reuşit să asigurăm pe termen lung profitabilitatea şi, prin aceasta, capacitatea concurenţială a concernului", a subliniat Pötsch. „În lipsa scăderii dramatice de pe pieţele de automobile, rezultatul nostru ar fi atins o nouă dimensiune ", a adăugat Winterkorn. După impozitare, profitul în valoare de 4,7 miliarde euro s-a majorat cu 13,7 procente. Ca urmare a modificărilor în cadrul reformei normelor fiscale aplicabile societăţilor comerciale din Germania s-a redus volumul impozitului pe profit.
Consiliul de administraţie şi comisia de supraveghere propun adunării generale să majoreze dividendele la 1,93 (1,80) euro per acţiune iniţială şi 1,99 (1,86) euro per acţiune privilegiată.
În anul 2008, concernul Volkswagen a investit aproximativ 6,8 miliarde euro pentru extinderea gamei de produse şi pentru realizarea noilor centre de producţie din Rusia şi India. În acest sens, în centrul atenţiei s-a aflat dezvoltarea seriei BlueMotion şi realizarea de tehnologii care să permită un consum redus de carburant pentru autoturismul ecologic al viitorului.
Pieţe
Pe parcursul anului trecut, la nivelul întregului concern, au fost lansate pe piaţă 52 de modele noi, versiuni ulterioare şi variante perfecţionate. „În prezent, concernul Volkswagen dispune de cea mai atractivă şi mai bine vândută gamă de modele din industria automobilelor", susţine Winterkorn. În condiţiile unei scăderi cu 6 procente a pieţei automobilelor, cel mai mare producător de automobile din Europa a obţinut o majorare a numărului de unităţi livrate, câştigând cote semnificative pe alte pieţe importante. În acest context, regiunile cu cea mai intensă rată de creştere au fost America de Sud, Asia-Pacific, precum şi China, unde au fost livrate pentru prima dată peste un milion de autovehicule (+12,5 procente). În Germania, concernul a livrat 1,06 milioane autovehicule (+0,5 procente) şi a obţinut rezultate superioare în comparaţie cu media înregistrată pe piaţă (-1,8 procente). În acelaşi timp, cota de piaţă s-a majorat cu 0,9 puncte procentuale la 33,6 procente. Cea de-a treia piaţă ca volum a concernului, este vorba despre Brazilia, cu 633.300 de unităţi livrate (+8,9 procente), a contribuit la rezultatul pozitiv în domeniul vânzărilor. Cu 314.500 de unităţi vândute (-4,5 procente), Volkswagen of America a rezistat în contextul unei scăderi semnificative a pieţei generale (-18,0 procente). Prin decizia de a realiza o nouă fabrică în Tennessee şi mutarea firmei în Virginia, Volkswagen of America a creat condiţii importante pentru un viitor de succes în SUA.
Mărci şi domenii de activitate
Suplimentar faţă de lansarea pe piaţă a noilor modele, precum Passat CC şi Scirocco, în centrul atenţiei Volkswagen s-a aflat noul Golf. Rezultatul operaţional pe parcursul anului comercial precedent s-a majorat cu 40 de procente, la 2,7 (1,9) miliarde euro. Pierderile datorate cursului actual de schimb au fost acoperite foarte bine prin reducerea costurilor fixe şi îmbunătăţirea cheltuielilor de producţie. Pentru prima dată în istoria firmei, marca premium Audi a livrat peste un milion de autoturisme. La acest rezultat a contribuit, printre altele, noul A4. Rezultatul operaţional s-a majorat la 2,8 (2,7) miliarde euro.
Cel mai important nou model lansat de Škoda pe piaţă este Superb. Rezultatul operaţional al societăţii din Cehia a atins 565 (712) milioane euro. Ca urmare a cursului de schimb nefavorabil pe termen lung al coroanei cehe, acesta a scăzut cu 147 milioane euro în raport cu anul precedent.
La SEAT, punctul de atracţie a fost noul Ibiza, lansat cu succes pe piaţă. În ciuda implementării consecvente a programului de îmbunătăţire a rezultatului, ca urmare a dificultăţilor ieşite din comun pe piaţa principală de desfacere reprezentată de Spania, SEAT a înregistrat o pierdere de 78 (+8) milioane euro.
În contextul unei scăderi semnificative a vânzărilor la categoria autoturismelor de lux, Bentley a obţinut un profit de 10 (155) milioane euro. Ca urmare a creşterii numărului de unităţi vândute, a optimizărilor la capitolul costurilor, precum şi a îmbunătăţirilor în domeniul producţiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale a înregistrat o creştere a rezultatului cu 23 de procente, cu o cifră de 375 (305) milioane euro. În contextul economic de ansamblu marcat de dificultăţi, Volkswagen Servicii Financiare, cu 893 (957) milioane euro, a oferit din nou o contribuţie ridicată la rezultatul obţinut. O satisfacţie deosebită a fost extinderea portofoliului de contracte cu 8 procente, la 7,1 milioane.
Pentru intervalul ulterior preluării în concern la data de 22 iulie 2008, Scania a obţinut un rezultat operaţional de 417 milioane de euro. Integrarea noii mărci în concern s-a desfăşurat cu succes, a afirmat Winterkorn.
„Am identificat numeroase posibilităţi pentru o cooperare mai strânsă şi lucrăm la implementarea acestora."
În acelaşi timp, prin decizia de a vinde sectorul vehiculelor comerciale de mare tonaj din Brazilia către MAN AG, implicarea în domeniul autocamioanelor şi al autobuzelor a fost orientată către doi piloni puternici: participaţiile noastre de succes la MAN şi Scania.
Perspective
Concernul Volkswagen îşi menţine obiectivele stabilite pentru anul 2018. „Dorim să poziţionăm firma în vârful ierarhiei industriei de automobile, dorim să satisfacem exigenţele tuturor clienţilor, să beneficiem de cei mai buni angajaţi şi să ne dezvoltăm la nivel mondial, cu obţinerea de profituri ridicate", a afirmat Winterkorn. În acest context, produsele inovatoare şi ecologice reprezintă cheia succesului pentru viitorul firmei. „Numai cine îşi menţine şi în prezent la turaţie maximă motorul în direcţia inovaţiilor se poate pregăti pentru perioada care va urma vremurilor actuale", afirmă Winterkorn. Numai până în anul 2010, concernul va lansa pe piaţă peste 20 de noi modele. Pilonul tehnic pentru concernul de succes care include mai multe mărci este reprezentat de platformele modulare la nivelul întregii firme. Acestea asigură costuri concurenţiale, în condiţiile unei varietăţi suplimentare la capitolul modelelor şi al mărcilor. Sistemul de platforme modulare longitudinale a fost implementat cu succes. În anii următori, în baza platformelor modulare transversale (MQB), vor fi create peste 40 de modele.
Conform estimărilor consiliului de administraţie, perspectivele comerciale pentru anul 2009 sunt marcate de incertitudini şi riscuri semnificative. Volatilitatea ridicată a evoluţiei pieţei nu permite în prezent formularea de estimări fiabile cu privire la evoluţia anului comercial. „Ne vom confrunta cu un an foarte dificil", a subliniat Winterkorn. În acelaşi timp şi-a exprimat şi încrederea că cel mai mare producător de automobile din Europa va deveni mai puternic în urma etapei actuale. „Punctele forte ale concernului alcătuit din mai multe mărci îşi dovedesc avantajele, motiv pentru care consider că Volkswagen se va afla în Pole Position pentru perioada ulterioară crizei, când pieţele vor deveni din nou atractive", completează Winterkorn. „Rămânem pe banda de depăşire, iar rezervorul este plin." Cel mai important argument este în continuare oferta de modele. În 2009, concernul nostru va lansa pe piaţă aproximativ 60 de modele noi, îmbunătăţiri de produs, precum şi continuări ale seriilor de modele. „Obiectivul nostru declarat este acela de a asigura concernului Volkswagen un rezultat mai bun în comparaţie cu piaţa generală, câştigând în mod suplimentar la nivel mondial noi cote de piaţă", a afirmat Winterkorn. Toate forţele şi mijloacele financiare sunt concentrate către extinderea gamei de produse cu autovehicule inovatoare şi ecologice. În prezent, concernul comercializează 132 de modele cu emisii de CO2/km mai reduse de 140 g.
În anul 2009, veniturile din vânzări ale concernului vor fi mai scăzute în raport cu cele din anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vânzări. Creşterea costurilor de refinanţare şi deteriorarea situaţiei în ţările în care îşi desfăşoară activitatea concernul vor afecta în mod suplimentar rezultatul. Din această perspectivă, nu este posibilă atingerea rezultatului remarcabil din anii precedenţi. Concernul va echilibra această evoluţie în special prin disciplina consecventă în domeniul cheltuielilor şi al investiţiilor, precum şi prin optimizarea permanentă a proceselor sale.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: