-
"Vorsprung durch Technik" aplicat cu succes si in productia de caroserii: modelul Audi Q5 a primit premiul Euro Car Body
- Juriul international acorda pentru a treia oara acest premiu marcii Audi
- Prin designul sau deosebit, Audi este lider
- Procedeele de productie inovatoare confera o precizie desavarsita
Ingolstadt/Focsani - Datorita designului deosebit, aerodinamicii imbunatatite, tehnologiilor inovatoare si productiei eficientizate, modelul Audi Q5 si-a adjudecat renumitul premiu Euro Car Body. Pentru a treia oara in numai sase ani, cea mai importanta distinctie din lume in acest domeniu ii este acordata marcii cu patru inele de la Ingolstadt, ca recunoastere a aplicarii progresului prin tehnologie "Vorsprung durch Technik" reflectat in productia de caroserii.
Compania Audi a primit premiul Euro Car Body in anii 2003 si 2006, pentru caroseriile modelelor A8, respectiv TT. Ambele caroserii sunt fabricate in totalitate sau in cea mai mare parte din aluminiu usor, folosind tehnologia Audi Space Frame (ASF). Caroseria SUV-ului de inalta performanta Audi Q5, pe de alta parte, este realizata din foi din otel. Si in acest caz, compania din Ingolstadt a dezvoltat solutii revolutionare. Datorita nivelului sau de excelenta in utilizarea aluminiului, Audi aduce, de ani de zile, o contributie decisiva si la dezvoltarea principiilor constructiei caroseriilor din otel.
Michael Dick, responsabil de Dezvoltare Tehnica in cadrul consiliului de administratie al AUDI AG, declara: "Victoria noastra in cadrul acestei competitii de prestigiu ne umple de mandrie. Ea vine ca o recunoastere a superioritatii noastre la nivel mondial in ceea ce priveste productia de caroserii, unul dintre principalele noastre domenii de specializare."
Frank Dreves, responsabil de Productie in cadrul consiliului de administratie al companiei Audi, adauga: "Acest triumf vine si ca o recunoastere a preciziei desavarsite pentru care compania Audi este recunoscuta in domeniul constructiei de caroserii." Fie ca este vorba de design, de planificarea productiei, de fabricarea de unelte, de constructia de caroserii, de asamblare sau de vopsitorie, crezul nostru este intotdeauna atingerea celui mai inalt nivel de calitate.
Reprezentat simbolic printr-un trofeu din bronz, premiul Euro Car Body este inmanat castigatorilor desemnati de un juriu de specialisti agreat de Automotive Circle International din Hanovra, Germania. In cadrul unei conferinte desfasurate la Bad Nauheim in Germania, 550 de experti internationali in fabricarea caroseriilor au declarat modelul Audi Q5 ca fiind numarul unu dintre cei treisprezece candidati.
Cele mai bune cifre din intreg segmentul la greutate si raportul rigiditate/greutate
Modelul Audi Q5 detine cea mai usoara caroserie din segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, cele 355 de kilograme (782,64 livre) ale sale reprezentand o valoare inferioara celei oferite de concurenta. Audi Q5 este de asemenea lider la raportul rigiditate/greutate, reprezentand relatia dintre greutate, dimensiune si rigiditatea torsionala. Aceste rezultate se datoreaza utilizarii unei multitudini de componente cu o greutate redusa.Amortizoarele, amplasate in partea superioara a membrelor longitudinale din fata, si piesa lor transversala de legatura sunt realizate din aluminiu. Aceasta piesa de legatura cantareste mai putin de cinci kilograme. Cateva piese brute laminate din zona podelei din spate au fost slefuite la o grosime variabila a peretilor, pentru a economisi 1,9 kilograme (4,19 livre). Iata un alt exemplu al excelentei inovatoare de care da dovada Audi. Capota si hayonul sunt realizate de asemenea din aluminiu, fapt ce permite reducerea greutatii cu 15,7 kilograme (34,61 livre), comparativ cu foile din otel.
Excelenta in reducerea greutatii sporeste eficienta
Totusi, la baza constructiei caroseriei se afla placile din otel formate la cald. Aceste componente cu o rezistenta extrem de ridicata sunt folosite pentru fabricarea membrelor longitudinale, pentru ranforsarea consolei centrale, pentru fabricarea pragurilor, a montantilor B si a peretelui despartitor transversal.Aceste componente neobisnuit de usoare nu numai ca fac caroseria modelului Audi Q5 extrem de rezistenta la impact si de rigida, ci stau, de asemenea, la baza unei manevrabilitati precise si a unui confort extraordinar la vibratii.
Cu o greutate totala de numai 44 de kilograme (97 de livre), componentele formate la cald reprezinta doar doisprezece la suta din masa caroseriei si cantaresc cu 15 kilograme (33,07 livre) mai putin decat componentele traditionale. Acest lucru reduce consumul de energie aferent etapei de productie si consumul de carburant pentru clienti.
Audi a introdus la uzina sa din Ingolstadt doua linii de productie special dedicate formarii la cald a otelului. Piesele brute sub forma de placi, realizate din otel aliat cu bor, sunt deplasate incet prin cuptoare lungi, care le incalzesc la peste 900 C (1.652 F). Ulterior, temperatura acestora este redusa in prese cu racire pe baza de apa, pana la aproximativ 300 de grade Celsius (572 F). Ca urmare a acestui proces, rezistenta la rupere a structurii se tripleaza, pana la o valoare maxima de aproximativ 1.500 de megapascali.
Aerodinamica, de asemenea ideala
In plus fata de constructia usoara, exista si alti factori care au jucat un rol important in castigarea trofeului Euro Car Body. Caroseria modelului Audi Q5 permite obtinerea unui coeficient aerodinamic surprinzator de redus, de numai 0,33. Acest lucru se datoreaza, in parte, faptului ca sasiul a fost acoperit aproape in intregime cu panouri, fapt ce duce la imbunatatirea coeficientului aerodinamic cu 0,02.Factorii suplimentari includ numeroase procese optimizate in etapa de productie. Ca urmare a unei extraordinare flexibilitati, caroseria modelului Audi Q5 este realizata in cadrul uzinei de la Ingolstadt pe aceeasi linie de productie ca si caroseria modelului Audi A4 Avant; gradul de integrare fiind de aproape 100%. Pentru unirea panourile de metal, Audi utilizeaza metode de inalta tehnologie, precum sudura plasmatron. Aceasta tehnologie faciliteaza modul de imbinare etans, elegant, prin intermediul caruia se realizeaza asamblarea panourilor laterale cu plafonul si cu panoul posterior.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
0 comentarii: