.
  • Prototipul Volkswagen Pickup


    • Volkswagen Autovehicule Comerciale prezinta prototipul unei noi generatii de modele pick-up
    • Prototipul de pickup ofera perspective interesante pentrub anul 2009
    • Volkswagen Pickup cu dotari speciale pentru salvamar


    Volkswagen Autovehicule Comerciale a creat un pickup inovator. Prototipul care masoara 5,18 metri lungime nu are la baza platforme deja existente pentru alte modele ale concernului. Se remarca insa sinergii intre produse. Astfel, vor fi utilizate propulsoare turbodiesel Common.Rail (TDI) foarte moderne, puternice si, in acelasi timp, economice, de ultima generatie. Pana in prezent nu exista niciun pickup care sa valorifice avantajele unice in domeniul consumului si al emisiilor oferite de propulsoarele cu injectie directa pe benzina si motorina concepute in principal in Germania. Modelul pickup conceput de Volkswagen va fi primul care va respecta aceste cerinte.
    Si designul studiului a pornit de la zero. Modelul pickup transpune in practica noul ADN al designului Volkswagen, prezentat pentru prima data de catre divizia de autoturisme a concernului cu privire la Scirocco si la cea de-a sasea generatie lansata recent a modelului Golf. Prototipul de pickup este primul vehicul comercial produs de Volkswagen, care prezinta liniile acestor elemente principale de design . In acest sens, directorul de design al concernului, Walter de Silva, afirma: „Am creat o suita de elemente principale care pot fi descrise ca ADN istoric. Noile linii de design de succes pentru modelele Volkswagen vor prelua acest ADN si vor lasa o impresie cunoscuta, dar, totodata, inovatoare in ochii privitorului."


    Obisnuit, dar, totodata, nou – aceasta este interpretarea care se aplica si pentru prototipul modelului pickup. Aspectul obisnuit este reprezentat de suprafetele marcante si bine conturate ale caroseriei. In acest context se accentueaza de exemplu conturul de deasupra manerelor portierelor, considerat o linie caracteristica de catre Klaus Bischoff, directorul de design responsabil pentru marca Volkswagen. Aceasta linie imparte evident, pe de-o parte, suprafetele portierelor si ale geamurilor.
    Pe de alta parte, ca element de noutate si in acest fel mai pronuntata, linia porneste de la montantul posterior al modelului pickup, continua de-a lungul portierelor si ajunge la aripile fata si bara de protectie. Este o linie care confera un contur specific intregului model . O atractivitate remarcabila este conferita de elementele de design, intre care se numara linia orizontala fara compromisuri a grilei radiatorului cu emblema VW integrata, precum si farurile perfect adaptate. Acestea confera sectiunii frontale cu o latime de 1,9 metri un aspect impresionat, dar, in acelasi timp, atractiv. La capitolul latimii, modelul pickup puncteaza si in sectiunea din spate, la nivelul suprafetei de incarcare: spre deosebire de modelele care reprezinta concurenta directa, in acest caz este posibila si incarcarea pe lungime a unui euro-palet
    O perspectiva inovatoare asupra unui model produs de Volkswagen Autovehicule Comerciale este oferita de asemenea de caracteristicile specifice de pickup ale prototipului. Se remarca si executia foarte robusta a tuturor reperelor caroseriei. Aspectul acestui prototip este marcat in special de detalii, de exemplu pasajele proeminente ale rotilor, executia carismatica a montantului posterior (cu o trecere prin linii continue in sectiunea din spate), lonjeronul de intarire a plafonului caroseriei la nivelul elementelor laterale ale suprafetei de incarcare si clapeta spate cu marca VW integrata.


    Prototipul de pickup conceput de Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost realizat fara compromisuri ca automobil destinat salvarii de vieti. Un exemplu la exterior: se remarca modulul foarte plat si aerodinamic al plafonului cu girofar albastru cu proiector integrat pentru operatiunile de cautare, cu posibilitatea orientarii electrice a acestuia in toate directiile din interior si cu ajutorul telecomenzii. In mod suplimentar, girofarul beneficiaza de un sistem performant cu leduri care iese in evidenta in timpul zilei. O functie similara cu functie de semnalizare intermitenta (ca lumina albastra) este activata la actionarea sistemului si la nivelul semnalizatoarelor fata si spate; din acest motiv, functia efectiva a semnalizatoarelor fata a fost integrata in compartimentul de montaj destinat proiectoarelor de ceata in sectiunea inferioara a barei de protectie. Suplimentar, in bara de protectie fata este montat un troliu. La acestea se adauga numeroasele dotari oferite de interior, respectiv de platforma de incarcare.
    Iata un scenariu posibil pentru o interventie specifica cu ajutorul modelului pickup SAR: centrala de coordonare a interventiilor transmite mesajul ca un surfer se afla in dificultate, de exemplu in largul coastelor Australiei. Este cunoscuta zona extinsa a plajei Bondi din care a pornit acest surfer, dar si locul in care se afla in apa.
    Prin localizarea apelului de catre centrala de coordonare a interventiilor, datele GPS corespunzatoare pozitiei respective sunt memorate in sistemul de navigatie al acestui pickup – si nu este un film science fiction. Sistemul de radionavigatie este controlat cu ajutorul unui touchscreen multifunctional, precum si a unitatii de comanda Infotainment de ultima generatie. Este integrat un mod suplimentar o statie radio CB, precum si un meniu pentru toate functiile de climatizare. Afisajul sistemului permite o vizibilitate si o utilizare ideala pentru sofer si pasager, fiind dispus in sectiunea superioara a consolei centrale. Suplimentar fata de reprezentarea sub forma de harta si pictograme, exista si posibilitatea de a valorifica imaginile obtinute prin satelit. La nivelul inferior sunt dispuse tastele pentru efectuarea setarilor corespunzatoare trenului de rulare si pentru tractiunea integrala (de exemplu blocarea diferentialului). Gratie navigatiei offroad, salvamarii ajung foarte repede la locul de interventie. Pentru orice situatie, in sectiunea superioara a plansei de bord se afla si o busola.
    Concluzia: si pe parcursul acestei interventii, acest pickup ofera o asistenta superioara in comparatie cu orice alt model. In sectiunea frontala, in consola mediana, care include si scoica de incarcare a telefonului mobil, sunt integrate doua statii radio mobile CB; alte doua sunt pozitionate in partea din spate a cabinei duble. Langa scaunele din fata se afla si lanterne puternice. De asemenea, in consola centrala dintre scaunele fata si scaunele individuale din spate sunt prevazute doua sisteme mobile de navigatie. In imediata apropiere: o trusa cu medicamentele esentiale pentru acordarea masurilor de prim ajutor, un defibrilator, precum si un binoclu. In partea din spate a plafonului sunt ancorate doua casti de protectie pentru ape cu curenti puternici. In fata lor, la indemana soferului si a pasagerului, sunt prevazute comenzile pentru girofar si semnalul sonor. In consola plafonului sunt plasate si difuzoarele sistemului de telefonie mobila. Interiorul rezistent la apa sarata a fost conceput astfel incat sa permita spalarea, fiind posibila o curatare foarte rapida dupa utilizare: scaunele sunt acoperite cu neopren, iar tapiteria cu fermoare permite indepartarea si curatarea acesteia in orice moment. De asemenea, in portiere au fost integrate dungi reflectorizante care garanteaza accesul si coborarea in siguranta; in principiu, acest pickup poate fi reperat de la mare distanta si pe intuneric gratie suprafetelor reflectorizate de mari dimensiuni.


    Platforma de incarcare a modelului pickup cu o lungime de 1,55 metri a fost conceputa special pentru a permite utilizarea in regiunile de coasta, fiind posibila incarcarea si pe lungime a unui euro-palet. La destinatie, salvamarii gasesc aici un Jetski SAR special pentru a ajunge fara intarziere la locul interventiei.
    In peretii laterali ai platformei sunt disponibile veste si colace de salvare, lanterne, cabluri speciale, extinctoare, paturi, iar in peretele spate al cabinei este montat un set de scule. Nu se stie inca daca dotarile SAR vor fi preluate in productia de serie. Se stie insa ca Volkswagen Autovehicule Comerciale va lansa acest pickup pe primele piete la finalul anului 2009. Inceputul este prevazut pentru America de Sud, Africa de Sud, Australia si Europa, urmate si de alte piete. In Romania, Volkswagen Pickup se va comercializa din anul 2010.





    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.