.
-
Piata auto romaneasca- intre maturitate si recesiune
Miercuri a avut loc conferinta organizata de ZIARUL FINANCIAR despre piata auto romaneasca.
Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel si a avut urmatoarele teme de dezbatere: Serviciile aftersales; serviciile financiare; Vanzarile de second-hand; Discounturile; Promovarea; Ajutorul de la stat; Cresterea pietei auto pe nise; Evolutia constructorilor locali; Evolutia flotelor detinute de companii; Evolutia pietei de piese si accesorii auto si echipamente pentru service.
In prima jumatate a anului vanzarile totale de autovehicule au crescut cu numai 3,7%, avans care se datoreaza in exclusivitate vehiculelor comerciale, in conditiile in care in 2007 piata s-a apreciat cu peste 23%, la un volum de aproape 370.000 de unitati.
Potrivit declaratiilor sefilor importatorilor de automobile, piata locala a fost semnificativ afectata de decizia de a modifica taxa de prima inmatriculare. Altii sustin ca piata a ajuns la maturitate si ca nu se mai incadreaza in “tiparul” pietelor emergente, modelele “de volum”, cu preturi de sub 10.000 de euro inregistrand scaderi semnificative.
Teme de dezbatere:
• Serviciile aftersales
• Serviciile financiare
• Vanzarile de second-hand
• Discounturile
• Promovarea
• Ajutorul de la stat
• Cresterea pietei auto pe nise
• Evolutia constructorilor locali
• Evolutia flotelor detinute de companii
• Evolutia pietei de piese si accesorii auto si echipamente pentru service
Speakeri & puncte atinse:
Ernest Popovici - Presedinte APIASITUATIA PIETEI AUTO LA NIVEL EUROPEAN VS ROMANESC
INMATRICULARI UE
Sept 2008/sept 2007= -8, 4%
9 luni 2008/9 luni 2007=-4, 4%
VANZARI ROMANIA
Sept 2008/sept 2007=0%
9 luni 2008/9 luni 2007=-2, 6%
PARC AUTO UE
Vechime=8 ani
Grad motorizare=185/1.000 loc
PARC AUTO RO
Vechime=cca 13 ani
Grad motorizare=163/1.000 loc
Evolutia pietei auto la 9 luni in Romania
Productie 2007 – 166.876 masini* Productie 2008 – 196.764 autoturisme, comerciale usoare, comerciale grele, microbuze, autocare (+17,9%)
Export 2007 – 80.584 masini
Export 2008 – 121.934 masini (+51,3%) – din acest procent o cota de 99% o detine Dacia!
Vanzari 2007 – 265.413 masini
Vanzari 2008 – 267.801 masini(+0,9%)
* inlude: autoturisme, comerciale usoare, comerciale grele, microbuze, autocare
Crestere spectaculoasa de la 27% la 43% in 2008 fata de 2007 a autoturismelor rulate in detrimentul celor noi (in luna septembrie au fost comercializate nu mai putin de 72.000 de vehicule rulate in Romania, dintre care 60% aveau probleme la capitolul siguranta, 90% dintre ele fiind mai vechi de 15 ani)
Industria auto – principal motor al cresterii economice
- Cifra de afaceri totala- 11,3 mld. Euro(inclusiv componente auto), cca 9,5% din PIB
- Contributii la buget din TVA: 2,14 mld. Euro
- Contributii la buget din impozit pe profit:147 mil. Euro
- Exporturi- 3 mld Euro(inclusiv componente auto-1,75 mld. Euro)
- Nr. salariati direct productivi - cca. 200.000
Provocari in industria auto romaneasca
1. Avalansa de vehicule rulate din UE
2. Restrangerea creditului, ca urmare a crizei financiare globale
3. cresterea aglomerarilor traficului urban
4. masurile europene de reducere a poluarii, acestea crescand costul vehiculelor noi
Dragos Magdalina - Director de Vanzari, Romcar
PIATA AUTO ASTAZI
Minusuri
- scaderea procentelor de crestere – de la cresteri spectaculoase de 40-50% la cresteri de 9-10% in primele 9 luni sau chiar scaderi
- importurile SH favorizate de conditiile pietei(legislatia de prima inmatriculare, putere de cumparare inca scazuta)
- orientarea catre pret “acum” vs cost pe termen lung
- criza financiara antreneaza o restrangere a activitatii de creditare, cu efecte asupra productiei si a activitatii de distributie
Plusuri
- necesitatea de a cumpara masini inca exista
- volume total piata inca mai mici decat in alte tari
- up-grade de la SH la o masina noua
Strategia Romcar, importator Ford
- oferta pe intreaga gama – fara precedent ca profunzime si valoare
- valorificarea investitiilor facute anterior – accent pe after-sales!
*Radu Rafiroiu*
Tax Adviser, Nörr Stiefenhofer Lutz
INVESTITII REALIZATE IN PARCURI INDUSTRIALE
Scop - dezvoltare locala/regionala, prin prijinirea investitiilor initiale pt instalarea avantajoasa a operatorilor economici in parcurile industriale
Nr maxim estimat de beneficiari – 45 de operatori economici
Buget maxim – aprox 268 mil RON(aprox 72 mil EURO)
Perioada implementare – 18.09.2007-31.12.2013
Mihai Boldijar- Director regional de Vanzari pentru Europa de Sud-Est, Robert Bosch
Marian Motoc - Comisar-Sef, Brigada de Politie Rutiera a Capitalei
EVOLUTIA PARCULUI AUTO SI SITUATIA ACCIDENTELOR PRODUSE IN BUCURESTI
· Posesori permis de conducere – 743.943
· Parc auto=1.113.074 vehicule
· Parc auto din Bucuresti-25% din cel la nivel national
· Accidente cu victime - 17,5% inregistrate numai in Bucuresti
· Numar de accidente soldate cu victime pe raza municipiului Bucuresti: in primele 9 luni: 3.690 de accidente rutiere soldate cu:
- 104 decesuri;
- 842 raniti grav si
- 3.427 persoane ranite usor
· Cauze generatoare de accidente rutiere: - 56, 58% neasigurare la schimbarea directiei,
- 27,46% - nepastrarea distantei in mers;
- 9,07%- neacordare prioritate vehicule;
- 6,89% -alte cauze
· Vinovatia participantilor la trafic- 48,89% - conducatori auto;
- 28,05% - pietoni;
- 22,08% - conducatori moto
- 0,08% - biciclisti
Sursa: Daiana Stoicescu, PR Volkswagen - Porsche Romania
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: