.
  • Piata auto romaneasca- intre maturitate si recesiune

    Miercuri a avut loc conferinta organizata de ZIARUL FINANCIAR despre piata auto romaneasca.


    Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel si a avut urmatoarele teme de dezbatere: Serviciile aftersales; serviciile financiare; Vanzarile de second-hand; Discounturile; Promovarea; Ajutorul de la stat; Cresterea pietei auto pe nise; Evolutia constructorilor locali; Evolutia flotelor detinute de companii; Evolutia pietei de piese si accesorii auto si echipamente pentru service.


    In prima jumatate a anului vanzarile totale de autovehicule au crescut cu numai 3,7%, avans care se datoreaza in exclusivitate vehiculelor comerciale, in conditiile in care in 2007 piata s-a apreciat cu peste 23%, la un volum de aproape 370.000 de unitati.

    Potrivit declaratiilor sefilor importatorilor de automobile, piata locala a fost semnificativ afectata de decizia de a modifica taxa de prima inmatriculare. Altii sustin ca piata a ajuns la maturitate si ca nu se mai incadreaza in “tiparul” pietelor emergente, modelele “de volum”, cu preturi de sub 10.000 de euro inregistrand scaderi semnificative.

    Teme de dezbatere:

    • Serviciile aftersales

    • Serviciile financiare

    • Vanzarile de second-hand

    • Discounturile

    • Promovarea

    • Ajutorul de la stat

    • Cresterea pietei auto pe nise

    • Evolutia constructorilor locali

    • Evolutia flotelor detinute de companii

    • Evolutia pietei de piese si accesorii auto si echipamente pentru service

    Speakeri & puncte atinse:

    Ernest Popovici - Presedinte APIA

    SITUATIA PIETEI AUTO LA NIVEL EUROPEAN VS ROMANESC

    INMATRICULARI UE

    Sept 2008/sept 2007= -8, 4%

    9 luni 2008/9 luni 2007=-4, 4%

    VANZARI ROMANIA

    Sept 2008/sept 2007=0%

    9 luni 2008/9 luni 2007=-2, 6%

    PARC AUTO UE

    Vechime=8 ani

    Grad motorizare=185/1.000 loc

    PARC AUTO RO

    Vechime=cca 13 ani

    Grad motorizare=163/1.000 loc

    Evolutia pietei auto la 9 luni in Romania

    Productie 2007 – 166.876 masini* Productie 2008 – 196.764 autoturisme, comerciale usoare, comerciale grele, microbuze, autocare (+17,9%)

    Export 2007 – 80.584 masini

    Export 2008 – 121.934 masini (+51,3%) – din acest procent o cota de 99% o detine Dacia!

    Vanzari 2007 – 265.413 masini

    Vanzari 2008 – 267.801 masini(+0,9%)

    * inlude: autoturisme, comerciale usoare, comerciale grele, microbuze, autocare

    Crestere spectaculoasa de la 27% la 43% in 2008 fata de 2007 a autoturismelor rulate in detrimentul celor noi (in luna septembrie au fost comercializate nu mai putin de 72.000 de vehicule rulate in Romania, dintre care 60% aveau probleme la capitolul siguranta, 90% dintre ele fiind mai vechi de 15 ani)

    Industria auto – principal motor al cresterii economice

    - Cifra de afaceri totala- 11,3 mld. Euro(inclusiv componente auto), cca 9,5% din PIB

    - Contributii la buget din TVA: 2,14 mld. Euro

    - Contributii la buget din impozit pe profit:147 mil. Euro

    - Exporturi- 3 mld Euro(inclusiv componente auto-1,75 mld. Euro)

    - Nr. salariati direct productivi - cca. 200.000

    Provocari in industria auto romaneasca

    1. Avalansa de vehicule rulate din UE

    2. Restrangerea creditului, ca urmare a crizei financiare globale

    3. cresterea aglomerarilor traficului urban

    4. masurile europene de reducere a poluarii, acestea crescand costul vehiculelor noi

    Dragos Magdalina - Director de Vanzari, Romcar

    PIATA AUTO ASTAZI

    Minusuri

    - scaderea procentelor de crestere – de la cresteri spectaculoase de 40-50% la cresteri de 9-10% in primele 9 luni sau chiar scaderi

    - importurile SH favorizate de conditiile pietei(legislatia de prima inmatriculare, putere de cumparare inca scazuta)

    - orientarea catre pret “acum” vs cost pe termen lung

    - criza financiara antreneaza o restrangere a activitatii de creditare, cu efecte asupra productiei si a activitatii de distributie

    Plusuri

    - necesitatea de a cumpara masini inca exista

    - volume total piata inca mai mici decat in alte tari

    - up-grade de la SH la o masina noua

    Strategia Romcar, importator Ford

    - oferta pe intreaga gama – fara precedent ca profunzime si valoare

    - valorificarea investitiilor facute anterior – accent pe after-sales!

    *Radu Rafiroiu*

    Tax Adviser, Nörr Stiefenhofer Lutz

    INVESTITII REALIZATE IN PARCURI INDUSTRIALE

    Scop - dezvoltare locala/regionala, prin prijinirea investitiilor initiale pt instalarea avantajoasa a operatorilor economici in parcurile industriale

    Nr maxim estimat de beneficiari – 45 de operatori economici

    Buget maxim – aprox 268 mil RON(aprox 72 mil EURO)

    Perioada implementare – 18.09.2007-31.12.2013


    Mihai Boldijar- Director regional de Vanzari pentru Europa de Sud-Est, Robert Bosch

    Marian Motoc - Comisar-Sef, Brigada de Politie Rutiera a Capitalei


    EVOLUTIA PARCULUI AUTO SI SITUATIA ACCIDENTELOR PRODUSE IN BUCURESTI

    · Posesori permis de conducere – 743.943

    · Parc auto=1.113.074 vehicule

    · Parc auto din Bucuresti-25% din cel la nivel national

    · Accidente cu victime - 17,5% inregistrate numai in Bucuresti

    · Numar de accidente soldate cu victime pe raza municipiului Bucuresti: in primele 9 luni: 3.690 de accidente rutiere soldate cu:

    - 104 decesuri;

    - 842 raniti grav si

    - 3.427 persoane ranite usor

    · Cauze generatoare de accidente rutiere: - 56, 58% neasigurare la schimbarea directiei,

    - 27,46% - nepastrarea distantei in mers;

    - 9,07%- neacordare prioritate vehicule;

    - 6,89% -alte cauze

    · Vinovatia participantilor la trafic- 48,89% - conducatori auto;

    - 28,05% - pietoni;

    - 22,08% - conducatori moto

    - 0,08% - biciclisti



    Sursa: Daiana Stoicescu, PR Volkswagen - Porsche Romania

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.