-
Motoarele romanilor tureaza nemteste
Volkswagen este brandul auto care detine suprematia in clasamentul general BrandRate, realizat de Reveal Marketing Research pentru Business Standard. Cu un indice general de 24,8, marca nemteasca middle market le surclaseaza pe cele din categoria de top, precum Mercedes, BMW sau Audi.
Volkswagen ocupa primul loc in cazul barbatilor (27,6), insa diferenta dintre preferintele femeilor si barbatilor este redusa (22,3). In ceea ce priveste categoriile de varsta, Volkswagen este brandul preferat al romanilor din categoria de varsta 36-45 de ani (25,8), precum si a tinerilor intre 18 si 25 de ani.
La o distanta considerabila de Volkswagen se afla Mercedes, cu un indice general de 17,5. Diferente notabile inregistreaza intre preferintele barbatilor (21,7) si cele ale femeilor (13,6). Tinerii intre 18 si 25 de ani (18,7), precum si cei intre 26 si 35 de ani (18,6) sunt cei pentru care Mercedes reprezinta un brand auto fruntas. Faptul ca Mercedes este un brand aspirational nu implica diferente majore in ceea ce priveste indicii obtinuti pe celelalte doua categorii de varsta, respectiv 36-45 de ani (25,8) si 46-55 de ani (15,8). Podiumul GeneralRate este completat de BMW. Brandul sportiv se “simte” cel mai bine pe categoria barbati (22,3) intre 18 si 25 de ani (23,5). Audi, Opel, Skoda, Ford si Volvo sunt urmatoarele in preferintele respondentilor romani.
Ford, Peugeot si Hyundai sunt singurele branduri care, pe GeneralRate, au un indice mai mare pe categoria femei. Astfel, Ford obtine un indice de 5,6 pe respondenti femei, fata de 4,3 pe barbati, Peugeot 2,6 fata de 0,5, iar Hyundai 0,9 fata de 0,4. Dacia singurul brand auto romanesc, reuseste sa se impuna pe primul loc, in ceea ce priveste vizibilitatea.
Cu un indice de 55,9, Dacia surclaseaza branduri ca Mercedes, Volkswagen, Audi sau Renault, pe VisibilityRate. De mentionat ca, in 2007, modelul Dacia Logan figureaza pe pozitia 20 in topul general al produselor promovate, in functie de valoarea cheltuielilor la rate card (circa 19,5 milioane de euro).
De notat ca marca autohtona are un indice mai ridicat in cazul respondentilor femei decat al celor barbati (56,5 vs 55,2). Pentru tineri, Dacia are vizibilitatea maxima (64,9). Daca la capitolul vizibilitate Dacia ocupa prima pozitie, in clasamentul QualityRate, cel care evalueaza perceptia respondentilor despre calitatea marcilor, marca auto locala se situeaza pe ultima pozitie, din 15 branduri. Podiumul este impartit de Mercedes (35,3), BMW (33,0) si Volkswagen (27,7). Chiar daca Mercedes detine suprematia pe QualityRate, BMW obtine cel mai mare indice din acest clasament, pe categoria de varsta 18-25 de ani (49,7).
Volkswagen conduce si in ceea ce priveste raportul calitate-pret, cumuland un indice de 24,0. Intre acesta si brandul de pe pozitia secunda, Audi, diferenta este una importanta: Volkswagen are un indice de 24, in timp ce Audi are 11. Urmeaza BMW (9,6), Mercedes (8,3), Opel (7,5), Skoda (6,2), Ford (4,8), Volvo (1,7), Hyundai (1,3) si Peugeot (1,4). Tot Volkswagen isi adjudeca prima pozitie si la SatisfactionRate (24,1), surclasand Mercedes (13), Audi (12,2), BMW (11,9) si Skoda (7,3). Volkswagen obtine, de altfel, si cea mai mare valoare a indicelui SatisfactionRate, pe respondentii din regiunea Moldova (30,3).
Masina pe care romanii ar recomanda-o apropiatilor este Volkswagen (23,3). Brandul german middle class surclaseaza, si in aceasta privinta, marci nemtesti de top, precum Audi (15,5), Mercedes (13,2) sau BMW (13,1). Tinerii intre 18 si 25 de ani reprezinta principala categorie de respondenti care ar recomanda achizitionarea unui Volkswagen.
Sursa: www.standard.ro / Scorpion
0 comentarii: