.
  • Audi R10 TDI a folosit pentru prima data la Le Mans biocombustibil de ultima generatie




    * Premieră mondială la cursa de 24 de ore de la Le Mans

    * Noutate: combustibilul special pentru curse Shell V-Power Diesel cu GTL (combustibil lichid procesat din gaze) şi BTL (biomasă transformată în lichid)
    * Combustibilii diesel sintetici reduc emisiile de CO2

    Ingolstadt/Focsani – Premieră mondială în sporturile cu motor: la etapa din 2008 a cursei de 24 de ore de la Le Mans ce a avut loc în intervalul 14-15 iunie, cele trei prototipuri Audi R10 TDI prezentate la start de Audi Sport Team au concurat pentru prima dată folosind biocombustibil de ultimă generaţie produs din deşeuri biologice şi care reduc emisiile de CO2 cu aproximativ 90 la sută faţă de un combustibil diesel tradiţional.




    Incepand cu anul 2006, Audi a adus la rampa modelul R10 TDI cu o capacitate de la 650 cp in sus, care a castigat renumita cursa de 24 de ore de la Le Mans in intreceri de automobile sport. Inca de la inceput, a fost folosit combustibilul special pentru curse Shell V-Power Diesel, produs de partenerul de dezvoltare Shell. Acesta este un combustibil sintetic foarte puternic si eficient, fabricat din gaz natural prin intermediul unui proces denumit „transformarea gazului in lichide” (GTL). Combustibili continand acest tip de componente sunt deja disponibili la statii de alimentare.
    Pentru cea de-a treia aparitie a modelului Audi R10 TDI la Le Mans, o cantitate mica de biocombustibil de ultima generatie a fost amestecata in premiera cu aceste componente GTL care si-au dovedit deja eficienta. Biocombustibilul BTL (biomasa transformata in lichid), asa cum este denumit in mod oficial, este extras din deseuri biologice care nu sunt adecvate ca substante nutritive, ca de exemplu din reziduuri provenite din lemn. Prin utilizarea BTL se estimeaza o reducere a emisiilor de CO2 cu aproape 90 la suta fata de un combustibil diesel traditional.
    Desi sunt fabricati din diferite materii prime, cei doi combustibili alternativi GTL si BTL nu contin practic sulf si nu prezinta miros. Acestia combina calitatea si arderea eficienta cu generarea unei cantitati reduse de emisii.



    „Audi si-a exprimat de timpuriu sprijinul pentru utilizarea biocombustibililor de ultima generatie la Le Mans”, explica Michael Dick, Membru al Consiliului de Conducere al Audi AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica. „Acest lucru subliniaza filosofia noastra conform careia, raliurile Le Mans reprezinta un test dificil pentru noile tehnologii care vor fi disponibile ulterior pentru automobilele de serie destinate clientilor nostri. Automobile Club de l’Ouest (ACO) ne ofera oportunitatea de a utiliza concepte de conducere si combustibili alternativi, de care profitam la maximum.”
    Motorul V12 TDI, cunoscut pentru eficienta sa, cu care este dotat Audi R10 TDI a fost deja testat cu succes cu noul tip de combustibil pe standul dinamometric si la drum.



    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.