.
  • Totul despre DSG





    DSG - Cutia de viteze cu dublu cuplaj produsa de Volkswagen

    Un confort unic până în prezent la schimbarea vitezelor este oferit de inovatoarea cutie de viteze cu dublu cuplaj DSG concepută de Volkswagen, care elimină limitele stricte dintre transmisiile automate şi cele manuale. Este vorba despre o cutie de viteze cu 6 trepte care combină stilul sport de condus şi consumul redus de carburant specifice unei transmisii manuale cu confortul oferit de o cutie automată. Un alt element specific: procesele de schimbare a vitezei sunt realizate fără întreruperea forţei de tracţiune.



    DSG dispune de două programe de rulare: regimul normal şi cel sportiv. În regim sportiv, sistemul DSG prezintă o cursă mai lungă pentru cuplarea treptelor superioare şi activează mai târziu o treaptă interioară. Există şi posibilitatea de cuplare manuală, secvenţială a treptelor de viteză, prin intermediul sistemului Tiptronic. O opţiune care asigură un stil foarte sportiv de condus este reprezentat de comutatorul Tiptronic disponibil la nivelul volanului multifuncţional.



    Structură – unde-s doi puterea creste.

    În principiu, cutia de viteze cu dublu cuplaj este alcătuită din două transmisii parţiale independente. Prin intermediul dublului cuplaj, prin două cuplaje umede într-o carcasă comună, se realizează cuplarea alternativă cu contact forţat cu motorul a celor două transmisii prin doi arbori cotiţi de antrenare, în funcţie de treapta de viteză. În acest sens, transmisia 1 este destinată cutiei parţiale cu vitezele 1, 3, 5 şi marşarierul, iar transmisia 2 este destinată celei de-a doua cutii parţiale, cu treptele 2, 4 şi 6. Fiecărei cutii parţiale îi este repartizat un arbore cotit de antrenare, care transmite cuplul motor prin intermediul diferenţialului către roţile propulsate.


    Prin utilizarea dublului cuplaj, randamentul obţinut de DSG îl depăşeşte semnificativ pe cel oferit de transmisiile automate obişnuite cu convertizor de cuplu hidraulic. Această situaţie, precum şi greutatea mai redusă, alături de sistemul inteligent de control al transmisiei, reprezintă condiţia pentru ca autovehiculele echipate cu cutie de viteze cu dublu cuplaj, în funcţie de stilul de condus, să prezinte acelaşi consum de carburant, ba chiar un consum mai mic în comparaţie cu vehiculele echipate cu cutie manuală.


    Mecatronică – electronică si mecanică sub acelasi acoperis.

    Cuplajele şi transmisiile parţiale sunt acţionate hidraulic. Responsabilitatea pentru acest proces revine sistemului mecatronic al transmisiei disponibil în DSG. Noţiunea de „mecatronică“ este alcătuită din cei doi termeni mecanică şi electronică. Iar mecatronica prezintă exact această structură: Echipamentul electronic de comandă a transmisiei, diferiţi senzori şi unitatea hidraulică de comandă formează un sistem compact.


    Echipamentul de comandă utilizează, printre altele, informaţii despre turaţia motorului, viteza de rulare, poziţia pedalei de acceleraţie şi programul de rulare pentru a permite selectarea treptei optime de viteze şi a determina cel mai bun moment pentru schimbarea vitezei. Comenzile de cuplare sunt executate de unitatea hidraulică de comandă printr-o succesiune complexă de acţiuni complexe, coordonate foarte precis.



    Schimbarea vitezelor – simplu si rapid.

    În practică, aceasta înseamnă că este cuplată o treaptă de viteză, în timp ce alta este preselectată. Dacă se impune schimbarea treptei de viteză, în trei până la patru sutimi de secundă se deschide una dintre transmisii, în timp ce cealaltă se închide. Mecatronica garantează ca acest proces să se realizeze atât de rapid şi de exact, încât un asemenea demers nu ar fi posibil manual. În acest mod, schimbarea vitezelor se realizează fără ca şoferul să observe acest proces şi fără întreruperea forţei de tracţiune.


    Decizia referitoare la treapta de viteză care urmează a fi activată este adoptată de dispozitivul de comandă în funcţie de poziţia, respectiv de acţionarea pedalei de acceleraţie, de turaţia motorului şi de viteza de deplasare a autovehiculului. La acţionarea pedalei de acceleraţie şi la accelerarea autovehiculului, înainte de atingerea punctului de schimbare a vitezei este preselectată următoarea treaptă superioară. În situaţia în care nu este acţionată pedala de acceleraţie, ceea ce înseamnă că autovehiculul se află în stare de tracţiune, rămâne preselectată cea mai apropiată treaptă inferioară de viteză.



    Avantajele individuale:

    * Sistemul DSG permite schimbarea continuă şi fără şocuri a treptelor de viteză şi oferă confortul specific unei transmisii automate.
    * Prin intermediul dublului cuplaj care funcţionează aproape fără pierderi, consumul de carburant al modelelor echipate cu sistemul DSG este uneori chiar mai redusă decât cel al vehiculelor care dispun de cutie manuală de viteze (în funcţie de stilul de condus).
    * Tiptronic cu selectarea manuală, secvenţială a treptelor de viteză oferă plăcerea stilului sportiv de condus, ca urmare a schimbărilor rapide ale vitezelor.








    sambata, 23 octombrie 2010, 18:59




2 comentarii:

  1. adi says:

    buna ziua, am o sckoda octavia 2 din 2008 motor 1.9 105 cp, bkc 6 trepte , si vreau sai sckimb cutia cu una tot lafel dar e luata dupa tipu motor bke ? astept rasp va rog pe mary_sweet0321@yahoo.com. multumesc

  1. Anonim says:

    Bună ziua ! Am o skoda octavia 2 1.9 tdi 105 cp din 2005. Am o problema la cutia dsg 6 , a rămas blocată treapta 2 și mecanicul care am fost a spus ca e mecatronicul. Al mecanic a spus senzor ars de la arborele de intrare nr 1, întrebarea mea este Cum se numește acest senzor sau codul lui? Dacă se poate sa mă ajutați rog ? Mulțumesc! Aștept un răspuns pe andru2007@yahoo.com

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.